07-30-2017, 06:28 AM
Selam millet,
Ben Marek içerik programcısıyım ve PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS'un silah tasarımı ve silah mekanikleri bölümüne öncülük ediyorum, sizlere Kapalı Beta da yapılan silah mekanikleri değişikliklerini göstermek istiyorum.
Geri Tepme
Eski geri tepme sistemi önceden ayarlanmış bir çizgiyi takip ediyordu ve sadece silahtan silaha farklılık gösteriyordu. Ateş etmeyi kestiğinizde geri tepme sıfırlanmıyordu bu yüzden tuhaf ve doğal olmayan bir görüntü ortaya çıkarıyordu
Yeni sistemde geri tepmeyi ayarlayan birden fazla değişken bulunmakta bunlar; dikey ve yatay tepme, geri tepme hızı, silahın iyileşme hızı, çeşitlilik derecesi, silahın iyileşme büyüklüğü ve silahın yatay tepme eğilimi'ne bağlı olarak değişmektedir. Bu ayarlama ile, her silah detaylı ve özgün olacak
Farklı nişan pozisyonlarında örnek bir AKM geri tepmesi
Eklentilerin silaha olan etkilerini de değiştirdik, eskiden olduğu gibi dağılışı düşürmek yerine eklentilerin silahtan silaha farklı etkiler göstermesini sağladık. Örneğin yeni sistemde kompensatör dikey geri tepmeyi düşürüyor, ön tutma yeri(fore grip) yatay geri tepmeyi değiştiriyor ve yanak yastığı(cheek pad) silahın sallanma şiddetini düşürüyor bu da daha iyi atış yapabilmenizi sağlıyor
Pompalı tüfek mermisinin yayılması (Tıkaçsız ve Tıkaçlı)
Ve bu da eklentisiz M416 ile Kompensatör ve Bileşik Stok(composite stock) takılmış bir M416'nın karşılaştırılması
GIF'de aşırı belirgin olmasa da bu iki eklenti geri tepmeyi etkiliyor, özellikle ilk atışlarda.
Sapma
Sapma sistemini silahın farklı nişan modlarında rastgele sapması için kullanıyoruz.
Önceden, sapma sistemi kalça görüşü(hip fire), 3.kişi görüşü(Third Person) ve 1.kişi görüşü(First Person) atış modları için kullanılıyordu. Şimdi ise kalça görüşü ve 3.kişi görüşünde sapma bulunmakta fakat 1.kişi görüşü silahın kendi doğal tepmesi ile çalışmaktadır.
Örnek 3 farklı nişan modu ile M416 sapma sistemi
Tüm eklenti ve güçlendirmeler Sapma parametresini ayarlamak için kullanılıyor bu yüzden eklentili silahlar daha güçlü hissettiriyor. Fakat şu anda dengeyi sağlamak için silahlara takılan eklentilerin bonusları ağır derecede üst üste binmiyor(takılan 2. eklentinin etkisi azalıyor)
Silah Sınıfı Dengesi
Ana hedefimiz her silahın kendi menziline uygun olmasıdır. Alpha testlerinde, Hafif Makineli Silahlar(SMG) Saldırı Tüfeklerine(AR) göre her alanda daha kötüydü ve oyuncular her zaman Hafif Makineli Tüfekler yerine Saldırı Tüfekleri tercih ediyorlardı. Hafif Makineli Tüfeklerin daha mobil bir silah olmaları gerektiğine karar verdik ve nişan alırken daha hızlı yürüme, atış başına oluşan sapmanın azaltılması, geri tepmenin azaltılması ve maksimum sapmanın azaltılması gibi ayarlamalar yaptık
Ayrıca Hafif Makineli Tüfeklerin zayıf olmasını Saldırı Tüfeklerinden ziyade tabancalara daha yakın olacak şekilde dengeledik. Saldırı Tüfekleri 300-350m ile sınırlandırıldı fakat Hafif Makineli Tüfekler 100m ile sınırlandırıldı. Hafif Makineli Tüfekler hâlâ düşük mermi hızı ve menzile göre düşen hasarın daha fazla olması sebebiyle uzun menzilde Saldırı Tüfeklerine göre daha zayıf.
Geri tepme ve sapma sistemi henüz ilk aşamalarında. Yeni detaylı sistemi geliştirmek için testler ve oyuncu raporları ile sınayacağız.