09-12-2017, 03:25 AM
Herkese merhaba,
Bu kısa derste Game Maker’ın kendi kullanım kılavuzunda da yer alan ama şahsen benim bulmakta oldukça zorlandığım 2 şeyi paylaşacağım:
1- Game Maker’da Eventlerin Gerçekleşme Sırası Nedir?
2- Yeni Bir Room’a Geçerken Arkaplanda Neler, Hangi Sırayla Gerçekleşir?
Ders için yazının devamını okuyabilirsiniz…
1- Game Maker’da Eventlerin Gerçekleşme Sırası
2- Yeni Bir Room’a Geçerken Arkaplanda İşleyen Protokol
Bu kısa derste Game Maker’ın kendi kullanım kılavuzunda da yer alan ama şahsen benim bulmakta oldukça zorlandığım 2 şeyi paylaşacağım:
1- Game Maker’da Eventlerin Gerçekleşme Sırası Nedir?
2- Yeni Bir Room’a Geçerken Arkaplanda Neler, Hangi Sırayla Gerçekleşir?
Ders için yazının devamını okuyabilirsiniz…
1- Game Maker’da Eventlerin Gerçekleşme Sırası
- Begin Step Eventi
- Alarm Eventleri
- Keyboard, Key Press, ve Key Release Eventleri
- Mouse Eventleri
- Normal Step Eventi
- (Şimdi tüm objeler yeni konumlarına taşındılar.)
- Collision Eventleri
- End Step Eventi
- Draw Eventi
2- Yeni Bir Room’a Geçerken Arkaplanda İşleyen Protokol
- Mevcut odada, Room End eventi olan tüm objelerin bu eventi gerçekleştirilir.
- Persistent olmayan objeler yok edilir. (Bu sırada Destroy eventi çalışmaz!!)
- Mevcut odadaki Persistent objeler diğer odaya taşınır.
- Yeni odada herhangi bir objenin (Daha doğrusu instance’nin) Creation Code’si varsa (Objeye room’da CTRL+Sağ Tuş ile açılan menüden eklenebilir.) o Creation Code’ler gerçekleştirilir.
- Yeni odada bulunan tüm yeni objeler oluşturulur ve onların Create eventleri gerçekleştirilir. (Eğer ki oda Persistent ise ve odaya daha önce uğranmışsa o zaman bu aşama gerçekleşmez!!)
- Eğer bu oda oyunun ilk odası ise (Oyun yeni başlıyorsa), odada bulunan tüm objelerin Game Start eventleri gerçekleştirilir.
- Şimdi odanın eğer varsa Creation Code kodu gerçekleştirilir.
- Son olarak da odadaki tüm objelerin Room Start eventleri gerçekleştirilir.
Unutmayın, Rütbe üstünlüğünüzü değil, tecrübenizi gösterir.