Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Game Maker Eventlerin Gerçekleşme Sırası
#1
Herkese merhaba,

Bu kısa derste Game Maker’ın kendi kullanım kılavuzunda da yer alan ama şahsen benim bulmakta oldukça zorlandığım 2 şeyi paylaşacağım:
1- Game Maker’da Eventlerin Gerçekleşme Sırası Nedir?
2- Yeni Bir Room’a Geçerken Arkaplanda Neler, Hangi Sırayla Gerçekleşir?
Ders için yazının devamını okuyabilirsiniz…

1- Game Maker’da Eventlerin Gerçekleşme Sırası
  1. Begin Step Eventi
  2. Alarm Eventleri
  3. Keyboard, Key Press, ve Key Release Eventleri
  4. Mouse Eventleri
  5. Normal Step Eventi
  6. (Şimdi tüm objeler yeni konumlarına taşındılar.)
  7. Collision Eventleri
  8. End Step Eventi
  9. Draw Eventi
Yukarıdaki bu sırayı bilerek, zamanlaması çok hassas olan birbiriyle alakalı olan GML kodlarınızın ya da normal aksiyonlarınızın hangisinin daha önce gerçekleşeceğini anlayabilirsiniz. Bunun haricinde de bu sıralama çok faydalı olabiliyor, o yüzden bence bilgisayarınızın bir köşesinde bulunsun.
 
2- Yeni Bir Room’a Geçerken Arkaplanda İşleyen Protokol
  1. Mevcut odada, Room End eventi olan tüm objelerin bu eventi gerçekleştirilir.
  2. Persistent olmayan objeler yok edilir. (Bu sırada Destroy eventi çalışmaz!!)
  3. Mevcut odadaki Persistent objeler diğer odaya taşınır.
  4. Yeni odada herhangi bir objenin (Daha doğrusu instance’nin) Creation Code’si varsa (Objeye room’da CTRL+Sağ Tuş ile açılan menüden eklenebilir.) o Creation Code’ler gerçekleştirilir.
  5. Yeni odada bulunan tüm yeni objeler oluşturulur ve onların Create eventleri gerçekleştirilir. (Eğer ki oda Persistent ise ve odaya daha önce uğranmışsa o zaman bu aşama gerçekleşmez!!)
  6. Eğer bu oda oyunun ilk odası ise (Oyun yeni başlıyorsa), odada bulunan tüm objelerin Game Start eventleri gerçekleştirilir.
  7. Şimdi odanın eğer varsa Creation Code kodu gerçekleştirilir.
  8. Son olarak da odadaki tüm objelerin Room Start eventleri gerçekleştirilir.
Buradan da anlayacağınız gibi, objelerin örneğin Room Start eventleri odanın Creation Code’sinde tanımlanmış değişkenleri kullanabilir. Ayrıca odanın Creation Code’sinin kendisinde ise, odada yer alan herhangi bir yeni veya persistent objeye erişim sağlayabilirsiniz.
Unutmayın, Rütbe üstünlüğünüzü değil, tecrübenizi gösterir.
yz2vJj.png


Ara
Cevapla }}}}


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping