Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LoL Oyun Kuralları ve Ceza Sistemi
#1
1. Maç Medyaları

Tüm maç medyaları (ekran görüntüleri v.b) en az 14 gün tutulmalıdır. Genelde, bu medyaları maç sayfasına en kısa sürede yüklemeniz gerekir. Sahte yada yanıltıcı maç medyaları yasaktır, gönderilirse ceza verilir. Maç Medyasının adı onun içeri ile aynı olmalıdır. Fakat eğer bir adminin çalışmalarını engelleyecek kötüye yönelik medya yollarsanız, bu yüzden ceza alırsınız..


1.1. Ekran Görüntüleri



1.1.1. Skor Görüntüleri

• Turnuva Kodu olmayan maçlar için gereklidir.
• Skor tablosunun olduğu ekran görüntüsü her yapılan maçtan sonra çekilip maç sayfasına yüklenmelidir.
• Kafa karıştırıcı ekran görüntülerineceza uygulanır. (a) Uyarı. (b) Şampiyon Gizleme, eşya gizleme, istatistikleri gizleme 1-2 ceza puanı. © Sahte maç sonucu gösterme 4-6 ceza puanı verilir.


1.1.2. Kayıp Ekran Görüntüleri

• Turnuva Kodu zorunlu olan maçlarda ekran görüntülerine gerek yoktur.
• Turnuva kodu ile oynanmamışsa maç, maçın sonunda maç sonucunun ekran görüntüsü girilmelidir.
• Kayıp görüntüsü her takım/oyuncuya ceza uygulanmasına ve maçın silinmesine neden olabilir.(a) Uyarı. (b) 1 ceza puanı her takım/oyuncu için.


2. Ayarlar

2.1. Turnuva Kodu

Turnuva kodu ESL’in Riot Games ile olan işbirliği ile ESL tarafından oluşturulur. Bu ESL Turnuvalarını otomatikleştirir ve kolaylaştırır. Böylece sistem otomatik olarak maç odasını kurar, doğru ayarları yapar, maç istatistiklerini ESL sunucularına bildirir. Eğer sağlanıyorsa Turnuva kodu tüm Avrupa Turnuvalarında ve League of Legends turnuvalarında zorunludur. Sadece ortada beklenmeyen bir sorun oluşursa, kullanılmamasına izin verilir. Turnuva Kodu olmadan başlamış bir maç anlaşma sağlanmış sayılır ve sonradan yapılan şikayetler kabul edilmeyecektir


2.2. Sunucu

Tüm ESL Türkiye maçları "Türkiye" sunucusunda oynanmalıdır.


3. Maç Kuralları

3.1. Oynama Modları

3.1.1 Tek Maç

Turnuva veya bir lig için farklı bir durum söylenmemişse, karşılaşma tablosunda sıra numarası 1'e en yakın olan takım olan takım şampiyon seçiminde isterse ilk sırayı alabilir.


3.1.2 Üç Maç

Turnuva veya bir lig için farklı bir durum söylenmemişse, karşılaşma tablosunda sıra numarası 1'e en yakın olan takım olan takım şampiyon seçiminde isterse ilk sırayı alabilir. İkinci maçta ise diğer takım ilk şampiyon seçimi yapma hakkına sahiptir. Beraberlik durumunda ise ilk iki maçı en hızlı hangi takım kazandıysa şampiyon seçiminde ilk sırada yer alır.


3.2. Oyun Hazırlıkları

Lütfen maç başlamadan önce oluşabilecek bütün sorunları çözün. Bir maç sırasında yaşanan Bağlantı veya Donanımsal sorunlar ESL turnuva adminleri tarafından elenmeye yol açabilir.
• Takımlar/oyuncular arasında olan uzlaşmalar maç yorumu olarak yazılmalıdır.
• Maçın doğru ayarlarla oynandığından emin olun, örn; Sıralı Seçim ve Harita• Tüm oyuncuların oynamaya uygun olduğundan emin olun. Takım oyunlarındaki bir takımın oyuncuları o takıma kayıtlı olmalıdır. Yabancı bir oyuncu oynatmak gerektiğinde uyarı (a) almaya, elenmeye (b), 2-6 arası ceza puanı © almaya, oyun tekrarı (d) yapılmasına neden olur. ESL turnuva admini şüpheli bir durumda daha fazla eylemi gerçekleştirebilir.


3.2.1. Oyun Hesabı / Sihirdar İsmi

Tüm ESL League of Legends oyuncuları en son kullandıkları Sihirdar İsimlerini turnuvanın oynandığı bölgeye göre girmiş olmaları gerekmektedir. Duruma bağlı olarak yanlış, eksik veya tarihi geçmiş Sihirdar İsmi uyarıya (a), 1-3 arası ceza puanına © sebebiyet verebilir. Basit bir yanlışlıkla, eksik veya tarihi geçmiş bir Sihirdar İsmi ESL Turnuvalarında ve Liglerinde elenmeye yol açmaz veya maçın tekrarına sebep olmaz. ESL turnuva admini şüpheli bir durumda daha fazla eylemi gerçekleştirebilir.


3.2.2. Oyun Sunucusu

• Lütfen oyunu kurmak için her zaman size sağlanmış olan Turnuva Kodunu kullanın.
• Eğer Turnuva Kodu olmadan oynamak zorunda iseniz, her iki takım da oyunu kurabilir, lütfen oyun ismini ve şifresini rakibinize iletin, iletişim kurmak için maç yorumlarını veya oyun içi sohbeti kullanabilirsiniz. Eğer bir karar verilmesi gerekiyorsa, sıralaması düşük olan takım maçta hangi tarafı istiyorsa seçebilir.


3.2.3. Şampiyon Yasaklama

Her takım maçta şampiyonları engelleyebilir. Engellenmiş bir şampiyonla oynamak yasaktır.


3.2.4. Şampiyon Seçimleri

Her takım maç başlamadan şampiyonları seçer. Takım oyuncuları kendi aralarında seçtikleri şampiyonları takas edebilirler.


3.2.4.1. Seçilmemiş Bir Şampiyonla Oynamak

Eğer bir takım seçilmemiş bir şampiyonla oyuna başlarsa, oyun tekrar kurulur. Yeni bir maç için, iki maç sırasında da herhangi bir değişiklik yapılması yasaktır, sadece yanlış şampiyon değiştirilmelidir. Seçilmemiş bir şampiyonla oyuna başlamak oyuncuya 2 ceza puanına sebep olur ve takımı için de 3 ceza puanına sebebiyet verir.


3.2.5. Oyuncu Değişimi

Şampiyon seçimi ve yasaklamasından sonra oyuncu değişimi isteniyorsa her iki takım tarafından anlaşma sağlandıktan sonra oyuncu değişimi yapılabilir.


3.3. Oyun İçi



3.3.1. Oyuncu Sayısı

5vs5 maçlarda iki takım da 5 oyuncuyla oynamalıdır, eğer takımlardan birinde oyuncu eksikliği yaşanıyorsa, turnuva ve lig maçlarında, maç 4vs5 veya 5vs5 şeklinde her iki takım da anlaşırsa oynanabilir.


3.3.2. Oyuncu Düşmesi

Bir oyuncu oyundan düşerse oyun devam eder. Düşen kişi mümkün olduğunca en yakın sürede oyuna tekrar girip oynamak zorunda.


3.3.3 Durdurma Kuralı

Sıralı Turnuva Modunda durdurma fonksiyonunu maçlarda oyuncu düşmesi gibi sebeplerden dolayı kullanmak yasaktır.
• Oyuncu düşmesi durumunda, sohbet kısmında yapılan bir kısa uyarıdan sonra oyun durdurulabilir. Diğer bir durumda oyunu durdurmak için her iki takım da sohbet kısmında anlaş***ılar.
• Diğer durumlarda oyunu durdurmak için her iki takım da anlaşmaya varmalıdır.
• Oyuna tekrar devam etmek için her iki takım da sohbet kısmında hazır olduklarını bildirmelidir.
• Durdurma fonksiyonunun kullanımını abartmak takımın elenmesine yol açabilir.


3.3.4. Oyun Tekrarı

Teknik sorunları çözmek için her iki takım da anlaşırsa oyun tekrara gidebilir.


3.3.5. Oyun Tekrarı Kuralları

• Oyun tekrarı aynı şampiyon seçimleri ve yasaklamalarıyla olmalıdır.
• Eğer bir oyuncu, seçimlerden & yasaklamalardan sonra başlatılmış olan bir oyuna bağlantı hatası nedeniyle giremiyorsa, maç 1 dakikadan uzun sürmediyse tekrar kurulur. Hatanın olduğunu kanıtlayan bir ekran görüntüsü de maç sayfasına yüklemek zorunludur.


3.3.6. Maç Bitirmek

Eğer takımlardan biri rakibinin Nexus'unu yok etmiş veya takım teslim olmuşsa, maç biter.


3.4. Yasadışı Hareketler

Sportmenliğe ve Türkiye Cumhuriyeti yasa ve kanunlarına aykırı davranışlarda bulunmak kesinlikle yasaktır. Bu aynı şekilde oyunda bulunan hataların kötüye kullanımını da kapsar.


3.5. İzleyiciler

İzleyiciler sadece her iki takım da kabul ederse odaya girebilir. Bu kurallara tek istisna ESL turnuva adminleri ve turnuva adminin izin verdiği kişilerdir. Eğer bir ESL turnuva admini sizden bir davet istiyorsa, resmi bir ESL yorumcusunu reddetmek kesinlikle yasaktır (örn; ESL TV).
Takımlar sadece güvendikleri kişileri izleyici olarak almalıdır. Maç bittikten sonra kabul ettikleri izleyici hakkında şikayetçi olup itiraz etmek yasaktır.


3.5.1. Yayın

Bir ESL maçını yayınlamak sadece bir ESL admininin onayıyla gerçekleşir. Onay almak için bir destek bileti yazılmalıdır veya oyun içinden iletişime geçilmelidir.


3.5.2. Kişisel Yayın

Eğer ESL TV yayın yapmıyorsa Kişisel Yayın yapmak için hiç bir sakınca yoktur. Eğer ki ESL TV bir maçı yayınlıyorsa kişisel yayın yapmak admin onayı olmadığı sürece yasaktır. ESL TV'nin gösterdiği bir maçı, bir adminin onayı olmadan Kişisel Yayın yaparak gösterime sunmak, takımın elenmesine veya yayın yapan oyuncunun turnuvadan engellenmesine neden olabilir.


4. Ceza Puanı Kataloğu

Herhangi bir ihlal veya daha yüksek bir ceza olmadığı sürece bir takım veya oyuncu, 6 ceza puanı ile maç başına 4 ceza puanı alabilir. Eğer bir takım veya oyuncu bir den fazla ceza puanı aldığı durumlarda ceza puanı toplanır.


ZddLLz.png
bbD1Mn.png
Ara
Cevapla }}}}
#2
Teşekkürler
Ara
Cevapla }}}}


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping